Jak założyć konto użytkownika? To proste!
Na portalu praca.gov.pl wybierz opcję "Zaloguj się" (przycisk znajduje się na początku strony po prawej), następnie wybierz sposób uwierzytelnienia swojej osoby, a następnie system wyświetli formularz, w którym musisz podać swoje dane w celu założenia konta.
Teraz możesz korzystać z dostępnych usług elektronicznych w ramach swojego konta użytkownika. System w sposób intuicyjny prowadzi użytkownika przy wypełnianiu danych w usłudze, którą wybrałeś/łaś. Większość usług ma również zawarte w sobie instrukcje obsługi.
Na portalu praca.gov.pl znajdziesz wiele e-usług zarówno dla osób fizycznych (m.in. osób bezrobotnych lub poszukujących pracy), jak i organizacji (pracodawców). Możesz m.in.:
- zarejestrować się jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy,
- złożyć wniosek o świadczenia,
- zgłosić ofertę pracy,
- złożyć wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu,
- wysłać pismo do urzędu,
- śledzić postęp sprawy online.
Dzięki temu nie musisz odwiedzać urzędu osobiście - wystarczy założyć konto użytkownika, by uzyskać dostęp do usług elektronicznych.