„WORK for JOB – przez praktykę do pracy" – program zdobywania
doświadczenia zawodowego dla studentów socjologii w ramach programu
CZAS NA STAŻ – granty dla innowatorów społecznych oferujących nowe
rozwiązania praktycznej nauki zawodu w przejściu z edukacji do pracy
doświadczenia zawodowego dla studentów socjologii w ramach programu
CZAS NA STAŻ – granty dla innowatorów społecznych oferujących nowe
rozwiązania praktycznej nauki zawodu w przejściu z edukacji do pracy
Cel projektu:
Studenci realizowali prace badawcze w następujących obszarach:
Okres realizacji:
02.01.2018 do 01.07.2018
Grupa odbiorców projektu:
Studenci socjologii
Wartość projektu:
44 726,69 złotych
Wypracowanie nowego modelu nabywania doświadczenia zawodowego przez studentów socjologii.
Rozwiązanie testujące umożliwiło studentom zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego w trakcie studiów tj. poznanie zasad realizacji badań i analiz wykonywanych pod konkretne potrzeby instytucji, poznanie zasad funkcjonowania instytucji, zasad współpracy międzyinstytucjonalnej oraz umiejętności pracy w zespole. Przeprowadzenie badań pozwoliło studentom rozwijać warsztat pracy i ćwiczyć kompetencje w realiach rynkowych na rzeczywistych projektach badawczych, ale także było okazją do poznawania samego rynku pracy oraz zasad nim rządzących co umożliwiło przygotowanie stażystów do osobistego wejścia na rynek pracy.
Innowacja Społeczna „WORK for JOB - przez praktykę do pracy - program zdobywania doświadczenia zawodowego dla studentów socjologii" realizowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Tychach i testowana w ramach grantu udzielonego przez Inkubator Innowacji „CZAS nas STAŻ – granty dla innowatorów społecznych oferujących nowe rozwiązania praktycznej nauki zawodu w przejściu z edukacji do pracy" została nominowana przez Kapitułę Innowacji, jako jedno z czterech TOP rozwiązań rekomendowanych spośród 32 innowacji testowanych w projekcie do upowszechniania i wdrożenia na terenie Polski.
Rozwiązanie testujące umożliwiło studentom zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego w trakcie studiów tj. poznanie zasad realizacji badań i analiz wykonywanych pod konkretne potrzeby instytucji, poznanie zasad funkcjonowania instytucji, zasad współpracy międzyinstytucjonalnej oraz umiejętności pracy w zespole. Przeprowadzenie badań pozwoliło studentom rozwijać warsztat pracy i ćwiczyć kompetencje w realiach rynkowych na rzeczywistych projektach badawczych, ale także było okazją do poznawania samego rynku pracy oraz zasad nim rządzących co umożliwiło przygotowanie stażystów do osobistego wejścia na rynek pracy.
Innowacja Społeczna „WORK for JOB - przez praktykę do pracy - program zdobywania doświadczenia zawodowego dla studentów socjologii" realizowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Tychach i testowana w ramach grantu udzielonego przez Inkubator Innowacji „CZAS nas STAŻ – granty dla innowatorów społecznych oferujących nowe rozwiązania praktycznej nauki zawodu w przejściu z edukacji do pracy" została nominowana przez Kapitułę Innowacji, jako jedno z czterech TOP rozwiązań rekomendowanych spośród 32 innowacji testowanych w projekcie do upowszechniania i wdrożenia na terenie Polski.
Studenci realizowali prace badawcze w następujących obszarach:
- Sytuacja i opinie osób uczestniczących w stażach organizowanych przez urząd pracy
- Sytuacja cudzoziemców na lokalnym rynku pracy
- Ewaluacja efektywności udzielanych dotacji osobom bezrobotnym na rozpoczęcie działalności gospodarczej przez urząd pracy
Podręczniki wdrożeniowe dla użytkowników innowacji społecznych wspierających proces przejścia z edukacji do pracy:
- Podręcznik wdrożeniowy dla użytkowników innowacji społecznych wpierających proces przejścia z edukacji do pracy zgłoszonych i testowanych przez instytucje publiczne, organizacje pozarządowe i przedsiębiorstwa - kategoria MENTOR
- Podręcznik wdrożeniowy dla użytkowników innowacji społecznych wpierających proces przejścia z edukacji do pracy zgłoszonych i testowanych przez uczelnie - kategoria STUDENT
- Podręcznik wdrożeniowy dla użytkowników innowacji społecznych wpierających proces przejścia z edukacji do pracy zgłoszonych i testowanych przez szkoły – kategoria UCZEŃ
- Podręcznik wdrożeniowy dla użytkowników innowacji społecznych wpierających proces przejścia z edukacji do pracy zgłoszonych i testowanych przez rzemiosło - kategoria MISTRZ
Okres realizacji:
02.01.2018 do 01.07.2018
Grupa odbiorców projektu:
Studenci socjologii
Wartość projektu:
44 726,69 złotych
Projekt realizowany przez Powiatowy Urząd Pracy w Tychach w partnerstwie z Instytutem Socjologii Uniwersytetu Śląskiego
Projekt CZAS NA STAŻ – granty dla innowatorów społecznych oferujących nowe rozwiązania praktycznej nauki zawodu w przejściu z edukacji do pracy realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego